Wednesday, November 17, 2010

salam aidiladha..salam daging lembu..

assalamualaikum..
dear my lovely blog... agk berkurun jugak la x update blog ni.. thp mls nk mnaip... ye lah..mane x nye.. bz weh.. kalah perdana mnteri.. cube tgok last entry aku bile???? hahahha...mase tu raye aidilfitri tuh... skrg????? dah masok aidil adha laaaaa..... x sedar ke weh???

aku trsgt la xde mase nk spend time dpn laptop smate2 nk hupdate blog...sory sgt2 my blog... huhu..maaf ampun dipinta..walaweh...mcm raye pose plk nk mntak maaf bagai.. tp, ape slh nye kan.. kite kan umat islam...

within da time yg aku x update blog tu, smpai la raye aji, so many happens to me.. ade suke, ade duke.. x pasti la ape yg duke nye.. tp ak anggap ug duke da brlalu n mls nk kenang2 lagi.. ak pon x pasti ape.. tp yang suke tu byk la.. ade pengalaman yg aku x pnh alami spjg aku idop 22 thun ni, ak alami dlm mase trsebot...

pjg plk kalo aku nk cite one by one kannn... xpe lah...ignore je eh... biar lah diri aku n sape2 yg sekeliling aku je taw.kire ok la tuh..so, skrg kite hupdate ape yg trbaru jek...

SELAMAT HARI RAYE AIDILADHA...labbaikallahuma labaik...

seruan aji..telah tiba lagi..menunaikan ibadah..panngilan baitullah... lalala...x ingt da lirik lagu ni...

ari ni, raye aji...n spt bese, ak x leh tdo lps suboh..reason nye sbb kne tolong my mom sediakan juadah ari raye... ngantok weh..sjk cuti ni, mane pnh lagi aku x tdo lps suboh.. x snonoh btol. ni satu tabiat buruk yg prlu aku ubah.as a preparation nk jd bini org..wah..gatai nmpk..hahaha. ok. smbong balik cite asal.. agak2 cm da siap all da things, pagi tu my mom, ju n I buat nasi lemak, rendang ayam n nasi impit... lps tu baru la aku mandi.kelam kabot gak la brsiap nk g solat raye. sbb da lmbat..huhuh..abah plk, saje je nk g masjd jaoh.. pdhal masjid dekat ade jer.. uppps... xpe lah.. nk dpt pahala lebih la...

balik je dr masjid, tros hidang mknan...giler ar lapar sume waktu tu.. ye lah, sblom solat kan sunat x mkn dlu.. kalo solat raye pose laen...lps mkn je..bermula lah pengagihan dgg korban.. alhamdulillah, rzki lebih skit thun ni, my mom amek bhgian utk korban.. n dpt byk gak la dgg lmbu kat umah.. smpai x muat peti wa ckp lu..

bile da byk sgt dgg smpai kat umah, mule2 ligat otak aku bersme2 ngn serebrum duk pikir nk masak apekah?? siap cari kat tenet taw.. last2 wat beef stik..huhu..1st time ak try wat beef stik... lawak..ye la..mane x lawak nye.. xthu cmne nk make sure dat dgg da masak n lmbot.. ak ni, bkn terer sgt maen tgok je da thu masak.. nak x nak kne gak rase dlu.. x masak, ltk balik..hahah..gile x snonoh.. adik aku plk, konon nye nk try.. try ape kebende skali try byk giler.. pastu bkn sekali try, byk kali plk.. huishhh.. bhaye tol dpt adik cmni..

selaen menu2 dgg cm stik, dgg msk merah, kari dgg, dgg bakar, byk gak la aku mkn ari ni.. huish.. kene diet ni(xde nye aku nk diet)... ak mkn nsi dgg, ns mnyak, rndg aym, nsi lemak,jajan, kepek, popia n sek bek karipap x smpat nk mkn.. adoyaiiii...

senak perot aku taw duk mkn jek.. mmg ternaak lemak la jwpnye.. tp, esok nk mkn lagi..hahaha
dgg byk lg dlm peti.nk buat pe ek??? esok my mom nk wat sup tulang..walaweh..mmg terangkat.. thp x leh angkat.. lame giler kowt aku x mkn sup tulang.. magie sup tulang ade lah.. tp tu laen... x same n sgt2 brbeza...

k lah..ak rse sni je la dlu... penat dah tgn mnaip.. lame giler x taip byk2 ni...huhuh..wsalam

No comments:

Post a Comment