Sunday, November 21, 2010

~~ cook...cook...cook~~

hi. assalamualaikum

bace tjok entry pon dah tahu kan ape yang aku nak bebel dlm entry kali ni. for every one information, aku sekarang tgh cuti sem.. maybe awal skit dari orang2 laen yg berada kat UTM tu.. tapi, ade aku kesah?? hahaha...nak dijadikan cerita nye, banyak la mase free aku ni kat umah.. serius weh. x tahu nak wat ape.. smpai leh pikir nak bace subjek2 sem depan.. giler x haku??? tahap bosan yang amat.. ye lah, aku ni x banyak kuar umah. bukan nak kate aku ni anak dara yang baek, tapi lebih kurang lah.. acehhhh..hihihi.. xde lah.. xde orang nak temankan... wani a.k.a singe betine tu, tgah struggle utk spm.. aiseh, x kan nak ajak wawa a.k.a hua er kottt... agak2 la.. x ke abes duit aku.. kawan2 aku plk, sume jaoh2 n x free.. maka, terpakse lah aku berkurung dlm umah..

disebabkan xde ape nak buat, aku pon mnghabiskan mase seharian kat dapor... fuhhhh... giler ar.. masak utk brkfast aku x campor.. almaklomlah, bgon pon da lambat. bgon2 jer, dah tersedia depan mate.. ape2 pon thanks utk cik mak a.k.a cik mie ye...

aku masak utk tghari n petang jer.. skali skale try resipi baru gak la... buat kuih muih lagi taw. hahah.. cam lawak pon ye jugak. nak dijadikan cerita, byk plak dpt daging korban time raye aji.. alhamdulillah.. so, ape lagi, segala jenis resipi berasaskan daging aku try.. x kesah la..

1) beef stik
2)rendang daging
3) daging kunyit
4) daging bakar
5) daging masak itam
6)daging masak merah
7) gulai daging
8) skrg... tgh salin resipi utk singgang daging....lallalalalalla

gambar sekadar hiasan

kuih muih pon aku tibai buat.. sume cik mak la punye psl.. sruh aku wat ni.. suh wat tu.. tp xpe, aku suke... tp pliz, jgn tolong.. biar along wat sendiri..

antara kuih muih yang aku wat::

1) samosa

gambar ni bukan yang aku buat taw.. aku amek je kat tenet.. xde nye aku nak amek gmbar yg aku punye.. bukan ape, nanti ape plk kate cik mak.. giler ke amek2 gambar ni..

2) popia


3) cekodok pisang a.k.a jeput pisang

4) donut (otw)


5) cucur udang (otw)



hahahha.. sedap ke x sedap ke.. makan ye adik2 ku.. jangan komen pape.. senyap jer..syhhhhh..
maybe bagi sesetengah orang, alah..die ni... resipi bese2 je pon... tapi, ade aku kesah??? asalkan aku bahgie.. n aku bangge ngan diri aku sebab makin rajin duk dapor skrg ni.. huhhu...

No comments:

Post a Comment